O 70% dos consumidores non conta con información sobre RSC para decidir as súas compras.
A CECU publicou onte os resultados do terceiro estudo “A opinión e valoración dos consumidores sobre a Responsabilidade Social da Empresa en España 2008”, unha enquisa realizada pola Confederación de Consumidores e Usuarios (CECU) a consumidores de toda España.
O documento revela que os españois dan un aprobado baixo ao desempeño social e ambiental das empresas, reciben pouca información sobre RC e cren que o Goberno debese obrigar ás compañías a comportarse de forma ética. Dos datos obtidos destaca o aprobado baixo que reciben as empresas españolas pola súa desempeño social e ambiental. De media os españois outorgan un 5,3 á actuación das compañías, media que baixa até o 4,9 cando se trata dos países en desenvolvemento. Puntuacións que aínda son máis baixas entre as persoas con maior nivel educativo.
O documento revela que os españois dan un aprobado baixo ao desempeño social e ambiental das empresas, reciben pouca información sobre RC e cren que o Goberno debese obrigar ás compañías a comportarse de forma ética. Dos datos obtidos destaca o aprobado baixo que reciben as empresas españolas pola súa desempeño social e ambiental. De media os españois outorgan un 5,3 á actuación das compañías, media que baixa até o 4,9 cando se trata dos países en desenvolvemento. Puntuacións que aínda son máis baixas entre as persoas con maior nivel educativo.
“Os esforzos da empresa a nivel social non están a callar”, conclúe Ana Etchenique, responsables de relacións institucionais de CECU, á luz destes datos. “Dá a impresión de que as empresas están máis interesadas na RSE do que o están os cidadáns”.
De todas as áreas de actuación que engloba a RC os consumidores dan máis importancia respecto diso aos dereitos humanos, ao medio ambiente e a relación con empregados que ao resto de ámbitos. Con todo, á hora de avaliar o comportamento empresarial nestas áreas, dan un aprobado alto á relación con clientes (6,3) e un aprobado baixo á o respecto aos dereitos humanos (5,5) e a relación con empregados (5,4). Suspenden ás empresas en colaboración con causas sociais (4,5), corrupción (4,4), transparencia (4,4) e medio ambiente (4,2).
Ademais, os cidadáns móstranse a favor de lexislar sobre a Responsabilidade Corporativa. O acordo é unánime (83%) sobre a necesidade de obrigar ás empresas españolas a que informen da súa desempeño social e ambiental; e o 54% dos consumidores enquisados queren que o Goberno obrigue por lei ás empresas a mellorar o seu comportamento social. é máis, un 70% dos enquisados cren que debería existir leis internacionais ás que as empresas deberían someterse cando operan nos países en desenvolvemento. O estudo revela que os consumidores españois teñen pouca información sobre Responsabilidade Corporativa e que á hora de recibir esta información a propia empresa é considerada a fonte menos fiable. “A xente non se fía da información. Existe un problema de confianza da cidadanía cara á comunidade empresarial”, apunta Etchenique.
Neste sentido, os enquisados afirmaban conseguir a información de dúas fontes fundamentais: internet e os medios de comunicación. Do mesmo xeito, consideran o persoal (7,3) como a fonte máis fiable en relación á RC, despois virían a ONG (5,3) e os medios de comunicación (5,1).
A falta de información tamén se manifesta á hora de comprar. O 70% de consumidores afirma non dispor de información para poder exercer un consumo responsable cando vai comprar un produto ou contratar un servizo. Por contraste, só un 11% manifesta ter pouco interese por ter esta información.
No hay comentarios:
Publicar un comentario